Corvette Performance - track on friday wtf!!!!




View Full Version : track on friday wtf!!!!


Redcorvette2000
09-05-2009, 10:43 PM
Ok so I take my stock six speed to the 1/8 on friday.......it has axleback exhaust and a new set of 19" nitto invos ....the best I pulled was 8 60's at 87 mph with a 2.2 60 ft.....why did this car run so shifty and my ate my 60 ft times sucking so bad w a decent set of tires.....I don't get it....the runs felt decent and fast....why is this car running like a fucking ls1.....I launched at 3 grand and bogged it out please help.....


highpockets
09-06-2009, 01:02 PM
Your car is probably fine.You spent too much time reading about all these high 9 low 10 sec cars and feel like your car will do it right off the bat.Your 60 ft is telling the tale,some work there as well as track time will shave the numbers down.Trust me I have some horrible slips(in my opinion) for a twin turbo stroker car,it takes a lot more practice to get a six speed car down the track fast. You will get there,patience !

TOslowTA
09-06-2009, 01:31 PM
Seat time....

I'm in the same boat I went Friday night with my '00 M6 and ran 8.66 @ 86.6 with 2.19 60s.

I am looking for a drag pack now, The MPH is 7.99 material if I ( We ) can make it 60.


Redcorvette2000
09-06-2009, 04:14 PM
yeah i agree, but its bolt on city thats for damn sure and i was planning on leaving this car near stock ha ha.....do you guys think lowering will help any...maybe get rid of some of the wheel hop when i try to launch????

highpockets
09-08-2009, 02:06 AM
yeah i agree, but its bolt on city thats for damn sure and i was planning on leaving this car near stock ha ha.....do you guys think lowering will help any...maybe get rid of some of the wheel hop when i try to launch????

Dont let it hop,lowering probably wont help.Hop = broken parts,guaranteed ! Buy an extra set of rims and mount some drag radials to run,make sure it has a GOOD set of shocks,ease the clutch,dont dump it,and try not to redline it,just squeeze. takes lots of practice to properly launch a C5 stick,I am still working on mine too !

Redcorvette2000
09-08-2009, 04:34 AM
My car is a c6 by the way.....do u think drag radials will make that big of a difference over invos?????I did dump it a little I will try easing it more next time....

allngn_c5
09-08-2009, 06:45 AM
How about making a sig, so we know what you drive. The screen name is a little mis leading. Just giving you some $hit man. Good luck at the track next time.

I too am having issues with my launch. The torque is hard to handle even with DR's. A proper burnout should help. The bad news is that my car acts strange when I attempt it. Oh well I'll keep practicing that too until I get it right. Again good luck !

callys
09-08-2009, 04:13 PM
The larger diameter rim you run the less traction you are going to get as well due to less and less sidewall...

Not saying its impossible to run a time on a bigger rim - there are some super quick outlaw drag radial cars out there on 17s now - just more difficult

Redcorvette2000
09-08-2009, 06:00 PM
well i guess you cant look good and be fast at the same same time...looks like im going to have to get some ugly 18 inch rims haha.....and i do need to change my
screen name, to SLOWLS3......

highpockets
09-08-2009, 07:44 PM
well i guess you cant look good and be fast at the same same time...looks like im going to have to get some ugly 18 inch rims haha.....and i do need to change my
screen name, to SLOWLS3......

Actually its just,I have seen reality now and its not pretty !:burn: No big deal,how many guys do you know that say they have ten sec cars and your will beat them ? Feel better ? Besides,look at it,its an awesome piece of machinery !

TOslowTA
09-09-2009, 04:14 PM
Ouch, I was thinking yours was the 2000 like mine. I would think the LS3 should at least trap more than that regardless. Mine is a stock LS1 with a vararam trapping the same as you.

Redcorvette2000
09-09-2009, 04:16 PM
yeah but the thing that pisses me off so bad is my automatic c5 vert w/ exhaust with no lid or proffesional tune ran 8:50's...i gotta lota work to do...i guess 6 speed will be a little slower at the track till i get the hang of it, but it will be more of a street killer tho....

TOslowTA
09-10-2009, 09:08 AM
I still think the trap speed is down. That should be there regardless of the bad 60. You ran near identical times and MPH as mine and I should be down a good deal of HP to you.

Redcorvette2000
09-10-2009, 09:39 AM
My bolt on c5 auto went 8.5 at 81 mph w a 1.9 60ft, my 09 m6 bone stock w nitto INVOS ran 8.6 at 87 mph with a 2.2 60.....I think the speed is what it should be.....I think my driving sucks.....

TOslowTA
09-10-2009, 08:51 PM
My car is a 2000 m6 with only a vararam and went a 8.6 @ 87 with a 2.2 60 and I KNOW my driving sucks LOL.

I would think the ls3 would make more power than my LS1 with only a cai and therefore should trap higher, either way have fun with it!!!!!!

Redcorvette2000
09-11-2009, 04:26 PM
Yeah.....I will keep you guys in tune, I take it to charlotte for lt,s cai and tune then to the track that fri so I will let u know dyno slips and et,s, thanks fellas....

Rob98LS1
09-11-2009, 08:03 PM
I just wanted to through in that don't most LS3 vettes trap around mid teens with your average driver? (1/4). It seems to me that mph he gave (87) seems a bit low. My 98 z28 a4 ran 87mph with headers thats why I'm asking.

Redcorvette2000
09-13-2009, 05:39 PM
i dont f----- know, i know the car feels fast, especially from a roll and top end and i have owned alota shit....the track i went to was new so....i just cant wait to see what it puts down on the dyno, i am very eager to get back down to the track i know that....the mph just seems right because like i said my ls1 was 81 mph and some change with 3:73 and ran the same et as my m6 ls3....i am lost....

StangAddict
09-13-2009, 06:14 PM
yea, you have some work to do...
my bonestock 98 coupe ran:

60' 1.959
330' - 5.502
1/8 mile - 8.39 @ 85.95
1000' - 10.890
1/4 mile - 13.025 @ 105.54