View Full Version : What does WS6 stand for?


WS6 Kid
02-17-2005, 09:59 PM
In WS/6, what does the W and the S stand for?

qwikz28
02-17-2005, 10:17 PM
In WS/6, what does the W and the S stand for?
does that mean there is meaning for Z28? :chug:

epic
02-17-2005, 10:29 PM
Someone can correct me if I'm wrong, but I'm 99% certain that...

Both are simply RPO codes assigned by General Motors for quickly referencing the models. There is no deeper meaning to them. Enthusiasts like us flaunt them because they do make us stand out a bit amongst the rest. :)

TMOWS6
02-17-2005, 10:52 PM
And of course, we all know the 6 in WS6 means 6 Cylinder! Right :jest:
For all the Ford guys who dont know what there messin with.

WS6 Kid
02-17-2005, 11:08 PM
There has got to be some deeper meaning to them.

I mean, they didn't just say "Hmmm, WS/6 sounds nice" "Alright, lets do it!"

There has to be some way they thought them up, even if they don't really mean anything.

Caribe
02-17-2005, 11:15 PM
WS6-Wind Shear (level-6)


Totally pulling shit out of my ass. No more beer tonight :chug:

itchygomey98
02-17-2005, 11:37 PM
Weird Science 6.

89FormulaLS2
02-17-2005, 11:55 PM
Well, ALL 3rd gen Formulas and TransAms were WS6 as a standard feature right from the factory, so it certainly doesn't mean anything special on 4th gen cars. It's just an RPO code. (In fact, I believe there was even a WS6 option for 1st & 2nd gens as well).

F-Bobby
02-18-2005, 04:23 AM
as far as i knew, ws-6 started in 86 on the trans ams. then when they brought the formula back in 87 they all got it, but not every trans am did. Its just an RPO code, Like LS1 and LS6 and G90 and B4U (my favorite)

JL ws-6
02-18-2005, 06:35 AM
ws = wheel spin'n

epic
02-18-2005, 09:54 AM
I like Wheel Spin'n. :D

2001 Pewter WS6
02-18-2005, 10:32 AM
Actualy WS6 was before 1986. My '79 TA was a WS6 as well.

Nate Dog 11
02-18-2005, 12:00 PM
engine option code??? My 77 T/A was the W-72 engine, which had more power than standard T/A mill. Z/28 was .......who cares, it's a chebby.

MeanWS6
02-18-2005, 12:37 PM
west side - yo :)

Muffracing
02-18-2005, 02:52 PM
WS6 is a RPO code. It was used on second gens as a handling package. Similar to the upgeade it gave a fourth gen. I see it all the time on cars in High Performance Pontiac.

ChiefBrody
02-18-2005, 04:09 PM
The WS6 started in 78.

hepcatws6
02-18-2005, 04:22 PM
RPO. Also means..."Mustangs beware."

Zepher
02-18-2005, 04:34 PM
WS6 stands for Wide Suspension 6 pieces. you got thicker sway bars, hence the Wide , and 4 stiffer spings, Suspension, and the combo consists of 6 pieces, 2 bars and 4 springs.

JD_AMG
02-18-2005, 04:45 PM
does that mean there is meaning for Z28? :chug:
Actually Ive heard that the Z is Z28 (and Z06 etc.) stands for Zora Duntov, the "father" of the Corvette. He worked on alot of different performance features.

chief455
02-18-2005, 04:56 PM
WS6 stands for Wide Suspension 6 pieces. you got thicker sway bars, hence the Wide , and 4 stiffer spings, Suspension, and the combo consists of 6 pieces, 2 bars and 4 springs.
And 442 is 4 barrel, 4 speed, 2 exhausts ;)
GTO is Gran Tourismo Omologato?
Chevelle is ....Chevette without the "t's" crossed ;)

~JOSHUA
02-18-2005, 05:34 PM
WS-6 stands for "Bad MOTHERF@#Ker that will kick the F@#$ out of any peice that wants some"!!! :guns: Yeah, come 'git some!!! :usa:

psykoTA
02-18-2005, 05:51 PM
Chevelle is ....Chevette without the "t's" crossed ;)
Thats just wrong to have Chevelle and Chev**** in the same sentence. Thats sacriligious :nono: .

F-Bobby
02-18-2005, 07:59 PM
"An SS looks like it could kick your ass, But a WS-6 looks like its coming over to do it" -Dont know who said it but i love it.

Coy
02-19-2005, 05:06 AM
All they are, are RPO codes that are assigned so when the car is built the computers/people know which part goes to which frame.

WS6-handling package
Z28-V8 option for camaro


cars were much cooler back in the days of the 442, Chevelle, GTO when the factories were "creative".

Coy
02-19-2005, 05:07 AM
"An SS looks like it could kick your ass, But a WS-6 looks like its coming over to do it" -Dont know who said it but i love it.
haha. :)

chief455
02-19-2005, 05:32 AM
Thats just wrong to have Chevelle and Chev**** in the same sentence. Thats sacriligious :nono: .
c'mon, man - stand by your brand! ;)
"Introducing the all new Aztek WS-6 for 2006" :jest:
It's still a Pontiac, right?
Vega, Pinto, Opel, Omega, Plymouth - they all had turds.

WS-6 just ain't one of 'em :)

FBDYLVR
02-20-2005, 01:03 AM
"An SS looks like it could kick your ass, But a WS-6 looks like its coming over to do it" -Dont know who said it but i love it.
Haha... you know its totally different for thirdgens.
Camaro = Mess w/ me and I will kick your ass
Firebird/TA = I got a switchblade in my sock... bitch...

F-Bobby
02-20-2005, 01:12 AM
Haha... you know its totally different for thirdgens.
Camaro = Mess w/ me and I will kick your ass
Firebird/TA = I got a switchblade in my sock... bitch...

lol. but its how people commonly describe the car that matters
Camaro= IROC (itailian retard out crusin)
Firebird = Knight Rider (david hasselhoff fan)

Which would YOU rather be associated with? lol

2kt/a
02-20-2005, 04:49 PM
"An SS looks like it could kick your ass, But a WS-6 looks like its coming over to do it" -Dont know who said it but i love it.

Dude! Thats Brilliant! And its true. :devil:

F-Bobby
02-20-2005, 09:44 PM
Dude! Thats Brilliant! And its true. :devil:
Id really love to know who said it first so i can give them credit.

Phoenix 5.7
02-20-2005, 09:44 PM
"An SS looks like it could kick your ass, But a WS-6 looks like its coming over to do it" -Dont know who said it but i love it.

Love that quote. I seriously doubt it means anything, but it could be that suspension thing mentioned earlier being it at least started as a suspension package.

Slammed-am
02-21-2005, 01:02 PM
I used to think that Z28 meant:

Z=?
2=Two wheel drive
8=8 cylinders

Muffracing
02-21-2005, 02:44 PM
c'mon, man - stand by your brand! ;)
"Introducing the all new Aztek WS-6 for 2006" :jest:
It's still a Pontiac, right?
Vega, Pinto, Opel, Omega, Plymouth - they all had turds.

WS-6 just ain't one of 'em :)
If they put an LS2 in an Azteck I might think about buying one. Maybe?

WS6 Kid
02-21-2005, 06:05 PM
I used to think that Z28 meant:

Z=?
2=Two wheel drive
8=8 cylinders

That works when you think about the z24 cavaliers(i think cavaliers?) but not when you consider a z71 offroad package for the trucks.

Oh well, guess we'll never know for sure.

F-Bobby
02-21-2005, 06:27 PM
I used to think that Z28 meant:

Z=?
2=Two wheel drive
8=8 cylinders

well if you go by that theory it only works for one car. The Camaro Z-28 there was another one that the first number meant the number of doors on the car.
Z-06 - 0 doors 6 cyl? no
z-24 2 doors 4 cyl? nope 94 and earlier had v-6s
z-26- 2 doors 6 cyl? nope the 94 z-26 had a quad 4 in it
z-28 2 door 8 cyl? ok that works
z-34 3 door 4 cyl? nope 2 doors 6 cyl
z-71 7 doors 1 cyl? i dont think so

Slammed-am
02-21-2005, 08:56 PM
well if you go by that theory it only works for one car. The Camaro Z-28 there was another one that the first number meant the number of doors on the car.
Z-06 - 0 doors 6 cyl? no
z-24 2 doors 4 cyl? nope 94 and earlier had v-6s
z-26- 2 doors 6 cyl? nope the 94 z-26 had a quad 4 in it
z-28 2 door 8 cyl? ok that works
z-34 3 door 4 cyl? nope 2 doors 6 cyl
z-71 7 doors 1 cyl? i dont think so

Whoa buddy, you read a little too much into my post.

Why don't you re-read it:

I used to think that Z28 meant:

Z=?
2=Two wheel drive
8=8 cylinders

F-Bobby
02-22-2005, 07:51 AM
Whoa buddy, you read a little too much into my post.

Why don't you re-read it:

lol no i saw what you said. I used to think the same thing. but then i actually went through them and figured out that it was wrong. dont take it personal i just have wayy too much time on my hands and i figured i would type it out. i even missed 1 or 2 lol.

wes877
02-23-2005, 03:10 PM
ws.6, Wesley Smith, and this is my 6th car. Now that that's settled lol

qwikz28
02-23-2005, 03:44 PM
ws.6, Wesley Smith, and this is my 6th car. Now that that's settled lol
lol... :jest: that just made my day

00' WS6 T/A
02-23-2005, 10:22 PM
I Was Wondering If Anyone Knew What Ws6 Stands For? I Have Asked A Bunch Of People And Could Not Get A Answer.....thanks Jason

Martingale
02-23-2005, 10:23 PM
It doesn't mean anything, it's just an RPO code just like GU2, GU5, B4C, Z28, Z51, ect.

FelixIlka
02-23-2005, 10:23 PM
If ya look 7 posts down there is the same question being asked... it doesn't mean anything, just the RPO code..